Kan ikke forbinde til vores interne sider når jeg er på Eduroam. Alle andre hjemmesider virker?

Problemets årsag:
Dette problem skyldes ofte, at der er angivet faste DNS servere på den fejlramte computer.

Løsning:
Step 1 - Gå ned og klik på wifi ikonet og her vælger du punktet "Netværks- og internetindstillinger"

Step 2 - Inde på status oversigten for Netværk og Internet skal du finde punktet "Avancerede netværksindstillinger" - Her vælger du "Skift adapterindstillinger".

Step 3 - Her får du en oversigt over de netværksforbindelser du har. Her finder du "Wi-Fi" og høre klikker på den og vælger "Egenskaber".

Step 4 - Under punktet "Denne forbindelse bruger følgende elementer" skal du finde punktet "TCP/IPv4 (Internet Protocol Version 4)" - Tryk på punktet og vælg "Egenskaber".

Step 5 - I bunden skulle du gerne kunne se dine DNS indstillinger. Hvis det felt der er markeret er "Brug følgende DNS-serveradresser" og der står en adresse i DNS skal du vælge "Hent automatisk en DNS-serveradresse" så DNS bliver greyed ud. Så trykker du OK og nu kan du forbinde til vores interne sider.

Artikeldetaljer

Artikel-ID:
1
Kategori:
Bedømmelse :